Ο νέος ΚΟΚ βρίσκεται στην τελική ευθεία. Περιμένουμε το τελικό κείμενο. Υπάρχουν θετικά στοιχεία, αλλά υπολείπονται πολλά να γίνουν.

Εμείς αναλύσαμε τις θέσεις μας ξεκινώντας από τα 5 μέτρα με ελάχιστο κόστος που θα μειώσουν τα τροχαία συμβάντα μέχρι και 80% όπως επίσης και τις προτάσεις μας για την ΚτΚ όπως διαμορφώνεται σήμερα!

  1. Όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές 30 km/h και σε οδούς γειτνιάζοντας με σχολεία 20 km/h
  2. Θεσμοθέτηση 0% αλκοόλ ή ψυχοτρόπων ουσιών κατά την οδήγηση οποιουδήποτε οχήματος
  3. Απαγόρευση οδήγησης μετά από χρήση αλκοόλ ή άλλων ψυχοτρόπων ουσιών εφαρμόζοντας μηχανισμό κλειδώματος – ξεκλειδώματος οχήματος
  4. Απενεργοποίηση σήματος GSM στο αυτοκίνητο
  5. Κλείδωμα της ανώτατης ταχύτητας του οχήματος στα 130 km/h +10%

Από ότι φαίνεται υπάρχουν και ευήκοα ώτα στο υπουργείο. Περιμένουμε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις, δηλαδή  συγκεκριμένους νόμους και κανονισμούς που θα αλλάξουν την υπάρχουσα κατάσταση.

– Για την Μικροκινητικότητα και την εκρηκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί

Δεν πρέπει να χάσουμε και αυτή την ευκαιρία, πρέπει τα οχήματα μικροκινητικότητας να συνυπάρχουν στο οδικό δίκτυο και να κάνουν την διαφορά. Χρειάζεται υποστήριξη με δράσεις και  υποδομή.

Η μικροκινητικότητα μπορεί να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής στις πόλεις μας. Ωστόσο, χωρίς επαρκή υποστήριξη με δράσεις και υποδομές, υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί μια πολύτιμη ευκαιρία για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

– Για τις  ενστάσεις στα 30 km/h

Δεν είναι αυθαίρετο το 30 km/h Σύμφωνα με τον WHO, η μείωση της ταχύτητας στα 30 km/h μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου ενός πεζού σε σύγκρουση κατά περίπου 90%.

Θυμηθείτε ότι όταν κινείσαι με ταχύτητα 50km/hη απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος είναι 25 μέτρα. Δηλαδή απόσταση 6 παρκαρισμένων αυτοκινήτων..! Κάντε την εξής εικόνα, ανάμεσα από τα αυτοκίνητα ένα παιδί κινείτε με κατεύθυνση το απέναντι πεζοδρόμιο..!

Επιπλέον, μην ξεχνάμε  ότι οι χαμηλότερες ταχύτητες βελτιώνουν την ποιότητα ζωής στις αστικές περιοχές, μειώνοντας τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

– Για τα ΑμεΑ και την κινητικότητα

Η πρόσβαση στην οδήγηση είναι θεμελιώδες δικαίωμα που επιτρέπει στα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) να συμμετέχουν πλήρως στην κοινωνία. Παράλληλα, η αξιολόγηση των ΑμεΑ από τις δημόσιες δομές παίζει κρίσιμο ρόλο στη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους και της ασφαλούς ενσωμάτωσής τους στην κοινωνική ζωή. Η πρόταση μας αποσκοπεί στην καθιέρωση στρατηγικών και προτεραιοτήτων για την υποστήριξη της οδήγησης των ΑμεΑ, την ενσωμάτωση της τεχνολογίας και την αναμόρφωση των δομών αξιολόγησης.

– Για τους Εκπαιδευτές οδήγησης και την  αναμόρφωση του π.δ. 208

Ο νέος Εκπαιδευτής Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής πρέπει να είναι απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες.

Η εκπαίδευση των οδηγών αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την οδική ασφάλεια και την ποιότητα της μετακίνησης. Είναι αναμφισβήτητο ότι το επίπεδο εκπαίδευσης των εκπαιδευτών οδήγησης επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά των νέων οδηγών και, κατά συνέπεια, τον αριθμό των τροχαίων συμβάντων.

Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει ότι ο ισχύων νόμος που διέπει την εκπαίδευση εκπαιδευτών οδήγησης δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες της εποχής μας.

Θεωρούμε απαραίτητη την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, πιστεύοντας ότι η εκπαίδευση οδηγών είναι μια απαιτητική και πολυδιάστατη υπόθεση που δεν μπορεί να υποστηριχθεί από απόφοιτους Λυκείου.

Επίσης η επιμόρφωση των εκπαιδευτών πρέπει να είναι συνεχής..!

Σήμερα προσπαθούμε με δράσεις εκ των ενόντων να είμαστε επίκαιροι με την ΚτΚ και τις σύγχρονες υλοποιήσεις με σεμινάρια επιμόρφωσης και εξειδίκευσης…