Συνέντευξη του προέδρου του ΠΣΕΟ σ. Άρη Ζωγράφου στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3, 102 FM.
– Τι τίτλο θα βάζατε κ. Ζωγράφε για το νέο Κώδικα;
– Ο τίτλος που θα έβαζα είναι: Οι νέες ποινές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γιατί στην ουσία ο νέος ΚΟΚ δεν είναι ένας νέος νόμος, αλλά ένας εξωραϊσμός του νομοθετήματος του 1999 με ενσωμάτωση ορισμένων νέων στοιχείων κινητικότητας
– Έδωσε το Μεταφορών 9 βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου το οποίο το περιγράφει ως: «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα» εκ των οποίων τα 5 εστιάζονται στα πρόστιμα, την κατηγοριοποίησή τους και την απενοχοποίηση του οχήματος
– Ένα σημείο αναφοράς για την μείωση ταχύτητας στα 30 km/h το οποία την ουσία δεν θα γίνει..! Άλλο ένα για την διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας… μέσω της μείωσης της ταχύτητας της παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).
– Ένα ακόμη σημείο συνδυαστικά με τα παραπάνω, για την μικροκινητικότητα και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και τα όρια ταχύτητας… το οποίο χρειάζεται μεγάλη ανάλυση – Και άλλο ένα σημείο αναφοράς: Την δυνατότητα αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).
– Να δούμε τώρα Τι δεν περιλαμβάνει;
Δεν περιλαμβάνει:
1ο την πρόληψη και την δημιουργία κυκλοφοριακής νοημοσύνης…!
2ο Και τρόπους αποτροπής παραβάσεων, το να μην μπορεί κανείς να κάνει ότι θέλει η να παραβιάζει όπως θέλει τους κανόνες συνύπαρξης στον δρόμο… Με μέτρα υποδομής.
3ο Δεν ενσωματώθηκαν τα 5 βασικά σημεία που έχουμε καταθέσει και στην Βουλή τα οποία έχουν ελάχιστο κόστος και μπορούν από μόνα τους να μειώσουν τις τροχαίες συγκρούσεις μέχρι και 80%
Ως συλλογικότητα στο επιστημονικό διάλογο, για τα τροχαία γεγονότα, έχουμε καταθέσει ένα Κοντοπρόθεσμο πρόγραμμα, Ένα μεσοπρόθεσμο και ένα Μακροπρόθεσμο…! Τα οποία θα σας παρουσιάσουμε:
1. Όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές 30km/h και σε οδούς γειτνιάζοντας με σχολεία 20km/h
2. Θεσμοθέτηση 0% αλκοόλ ή ψυχοτρόπων ουσιών κατά την οδήγηση οποιουδήποτε οχήματος
3. Απαγόρευση οδήγησης μετά από χρήση αλκοόλ ή άλλων ψυχοτρόπων ουσιών εφαρμόζοντας μηχανισμό κλειδώματος – ξεκλειδώματος οχήματος
4. Απενεργοποίηση σήματος GSM στο αυτοκίνητο
5. Κλείδωμα της ανώτατης ταχύτητας του οχήματος στα 130 km/h +10% …
Ετικέτες : ΚΟΚ , ΚτΚ , Νέος ΚΟΚ , Οδική Ασφάλεια , ΠΣΕΟ