ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ  ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ |  ΝΟΤΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αγ. Δημήτριος 12/11/2020    Αριθμ. Πρωτ.: 84

Θέμα: Εξαίρεση αναστολής διεξαγωγής μαθημάτων οδήγησης και εξετάσεων.

Την 06/11/2020 δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ  Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.: 71342 και την 10/11/2020 εκδόθηκε η διευκρινιστική εγκύκλιος  Δ30/Α3/93594/, α) & β) σχετ., όπου ορίζεται ότι στο πλαίσιο λήψης μέτρων  για την αποφυγή μετάδοσης του Covid19, αναστέλλεται η διενέργεια μαθημάτων και εξετάσεων για όλες τις κατηγορίες αδειών οδήγησης, με εξαίρεση διεξαγωγής των αναγκαίων θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων και δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς για την χορήγηση άδειας οδήγησης σε φορτηγά και λεωφορεία συμπεριλαμβάνοντας τα ΠΕΙ. (Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας)

Η εξαίρεση αυτή έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτές, στους εξεταστές, αλλά και στους υποψήφιους οδηγούς. Πρόκειται για μια εξαίρεση που προκαλεί αθέμιτες διακρίσεις μεταξύ των πολιτών, αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτών και επικινδυνότητα σε όλους τους εμπλεκόμενους. Αυτή η φωτογραφική διάταξη με σκοπό την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων εκλεκτών, μας βρίσκει αντίθετους και διαμαρτυρόμαστε έντονα λόγω των παρακάτω:

  1. Ερώτημα: Αφού με την ΚΥΑ επιτρέπονται οι εξετάσεις σε φορτηγά, δηλαδή σημαίνει ότι έχει αξιολογηθεί ο βαθμός επικινδυνότητας μετάδοσης του ιού και έχει κριθεί ότι είναι ασφαλές να γίνονται οι εξετάσεις, γιατί δεν επιτρέπεται σε όλα τα άλλα οχήματα, δεδομένου ότι οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες, ειδικά στα δίκυκλα;  Κατά την διάρκεια της εξέτασης στα φορτηγά βρίσκονται μέσα στην καμπίνα ο υποψήφιος, ο εκπαιδευτής και ο εξεταστής σε πολύ μικρό χώρο, ο ένας ακριβώς δίπλα στον άλλο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν τηρούνται οι αποστάσεις όπως σε ένα επιβατικό όχημα ή στις εξετάσεις δικύκλων. Άλλωστε στην  εγκύκλιο Α3/οικ. 25449/2819/29-4-2020 του ΥΜΕ γ)σχετ., αναγνωρίζεται ότι υφίσταται πρόβλημα σε αυτήν την περίπτωση, με την αναβολή των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς για τα φορτηγά οχήματα για ένα περίπου μήνα από την έναρξη των εξετάσεων στα υπόλοιπα οχήματα μετά το τέλος του πρώτου lockdown.  Επίσης δεν υπάρχει καμία διαφορά κατά την διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων ανά κατηγορία άδειας οδήγησης, όπου θα μπορούσαν να διεξαχθούν με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.

Αφού δύναται να διενεργούνται εξετάσεις στα φορτηγά που είναι η πιο επικίνδυνη εξέταση για την μετάδοση του ιού, όπου ο υποψήφιος ,ο εκπαιδευτής και ο εξεταστής ακουμπά ο ένας στον άλλο ώμο με ώμο, γιατί να μην γίνονται εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και σε όλα τα άλλα οχήματα;

  1. Είναι γνωστό σε όλους ότι η διάκριση μεταξύ των ερασιτεχνικών και επαγγελματικών αδειών οδήγησης έχει καταργηθεί τουλάχιστον από την 18/05/1999 όπως προκύπτει από το έγγραφο της ΥΜΕ/ΔΟΚ με αριθ. Πρωτ. 51529/510/18-05-1999, δ) σχετ., εκτός από τους οδηγούς ΕΔΧ (ΤΑΞΙ) που οδηγούσαν με άδεια κατηγορίας Β με τον κωδικό 113, ο οποίος καταργήθηκε και αυτός την 19/01/2013 με την ισχύ του ΠΔ51 ε)σχετ., και έτσι από τότε καταργήθηκε αυτή η διάκριση για όλους.

Ισχύει ότι κάθε κατηγορία άδειας οδήγησης έχει επαγγελματική υπόσταση, άρα θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν υπάρχουν «ερασιτέχνες» οδηγοί και ότι οι «επαγγελματίες» είναι μόνο αυτοί που έχουν ΠΕΙ.

Ο καθένας πολίτης μπορεί να προσληφθεί υπάλληλος με άδεια ΑΜ, Α1, Α2, Α σαν διανομέας ή με άδεια Β σαν οδηγός Φ/Γ έως 3500kg. Επίσης η άδεια οδήγησης Β κατηγορίας είναι προαπαιτούμενη για την C ή D.

Οπότε η εξαίρεση αυτή ευνοεί μια ομάδα πολιτών να αποκτήσει πρόσβαση σε εργασία και τους υπόλοιπους όχι, πράγμα που προκαλεί διαμαρτυρίες στους πολίτες και πιθανόν να έρχεται σε αντίθεση με την νομοθεσία περί ισότητας των πολιτών στην πρόσβαση σε εργασία.

  1. Οι σχολές οδηγών δεν διαθέτουν όλες οχήματα φορτηγά και λεωφορεία με αποτέλεσμα να μην επωφελείται όλος ο κλάδος από την διάταξη αυτή. Δηλαδή κάποιοι εισπράττουν το διάστημα του lockdown και κάποιοι όχι!

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε να επιβληθεί η διακοπή όλων των εξετάσεων χωρίς καμία εξαίρεση. Είναι η ασφαλέστερη και δικαιότερη επιλογή ειδικά με την μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων που σήμερα 12/11/2020  έφτασαν τα 3316 στην επικράτεια.

Αν τελικά παραμείνει σε ισχύ αυτή η φωτογραφική προνομιακή διάταξη όπως περιγράφεται στα α) και β) σχετ, ζητάμε να επιτραπεί η διεξαγωγή όλων των εξετάσεων, θεωρητικών και πρακτικών, το ίδιο για όλους, επιβάλλοντας κοινούς για όλους αυστηρότερους όρους και προϋποθέσεις, ακόμα και με υποχρεωτική επίδειξη αρνητικού τεστ κατά τα πρότυπα ταξιδιού σε αεροπλάνο. 

Όλοι είδαμε ότι η Κυβέρνηση έχει τα αντανακλαστικά να αποφασίσει όπως με την απαγόρευση πώλησης συγκεκριμένων αγαθών από τα super markets για παρόμοιους λόγους ισότητας των πολιτών και αθέμιτου ανταγωνισμού.

Σας ευχαριστούμε.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος, Ελευθέριος Λαμπρόγιαννης

Ο Γεν. Γραμματέας, Στυλιανός Χασούρης

………………..

ΣΧΕΤ:  α) ΚΥΑ  Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.: 71342. 06-11-2020

β) Εγκύκλιος Α3/Οικ. 56875/6697/10-11-2020

γ) Εγκύκλιος Α3/οικ. 25449/2819/29-4-2020

δ) Έγγραφο ΥΜΕ/ΔΟΚ/51529/510/18-05-1999 (επισυνάπτεται)

ε) Πδ51/2012 όπως ισχύει.